Tuesday, July 5, 2011

siput 'lembu pendek'

Siput 'lembu pendek'.
saiap ada tanduk kenit yang kepit perkataan lembu pendek. sebabnya semua orang tahu kan kenapa :)

kakak ada cerita yang hobinya ketika kecil adalah kutip siput 'lembu pendek' di kem ayah dia kemudian susun jadi bentuk macam-macam. baiknya. kutip. susun.

kawan saya dulu masa kenit-kenit di kampung, tak macam tu. nampak siput 'lembu pendek' jalan lambat-lambat, terus bulat mata, datang dekat siput 'lembu pendek', kemudian iyaaahhh!!! pijak sampai pecah. leper.

yang sedihnya pengaruh rakan sebaya begitu kuat. saya pun pijak juga T_T

12 comments:

nizamsani said...

siput "lembu pendek" kat rumah, suka makan makanan kucing saya.dia ingat dia gary macam peliharaan spongebob agaknya.

Marina Monroe said...

Memang auntie pijak kalau jumpa.. he he he

puding roti said...

nizamsani: kesian gary. split identiti. dia igt dia kucen. kesian betul

marina monroe: ada geng. syukurlah dh insap bila besar hoho

said...

lepas pijak, jangan lupa samak ya. LOL

puding roti said...

heeee..

gadis kaca mata said...

eww~ saya geli dgn ape2 siput. jangankan pijak tengok saja sudah rasa geli...

aieeieie~ masih meremang bulu roma teringat siput yg lembik2..

lily lotus said...

hehehe, akak tak pijak..akak lari, gelilah :D

otomen said...

dh lama tak jumpa siput bab* ni..agaknya camne upanya lani..huhu..

puding roti said...

gkm: hihi. skrg sy pn geli hoho

akak lily: siap lari terbayang mcm siput nk kejar hihi

otomen: sm je mcm dl. mesti mcm muka ayah atau muka mak siput jgk kui2

Abdul.Fatah.Firdaus (affah) said...

siput lembut pendek

jedi said...

sadis...hahahahaha

apis judin said...

kelakarlah cik puding roti